środa, 19 czerwca 2013

'Things look beautiful when they’re away from you'

Makabrycznie czerwone maki przy torach. Bynajmniej wiosennie. Bynajmniej, ponuro. Jestem zewsząd i znikąd. Bywam wszędzie, nigdzie nie jestem na stałe. Są miejsca, w które wracam na chwilę i takie, w których bawię odrobinę dłużej. Są miejsca, w których byłam raz i bardzo chciałabym być po raz kolejny. Tyle utożsamień ‘to mój świat’, tyle łatek ‘tu będę kiedyś mieszkać’, tyle kłamstw ‘kiedyś tu wrócę’… Nigdzie nie jestem swoja. Zawsze z doskoku, zawsze na weekendy, zawsze na wakacje, zawsze na chwilę. Zawsze na nigdy,  nigdy na zawsze. Tu na trzy lata, tam na rok, tutaj dwa kolejne.
Nigdy nigdzie nie pasuję na tyle, żeby być czegoś stałym fragmentem. Nigdy nic beze mnie nie przestaje pracować, wszystkie struktury, w których byłam zaczepiona prosperują dalej, jakby nawet nieświadome mojego zniknięcia, a może i nieświadome nawet mojej egzystencji w nich przez ten krótki czas. Wszystko leci swoim dobrze zintegrowanym rytmem, a ja muszę od nowa i od nowa wchodzić w społeczności i miejsca, których nie znam, przekonywać się do nich i je przekonywać do siebie. Zawsze nowa, z boku, bez utartych tradycji i stałego miejsca pochodzenia. Czasem czuję się, jakbym nie miała tożsamości. Przeskakuję z miasta do miasta, wszędzie jest to wszystko, co chciałabym mieć w jednym miejscu. Nie chodzi o to, że nie mam przyjaciół. Bo mam, tylko nigdy na wyciągnięcie ręki. Zawsze wszyscy oddaleni, rozrzuceni po Polsce, telefony, skype, maile, listów już dawno nie piszemy…
A najgorzej jest się przyzwyczaić. Przyzwyczajanie się, gdy ma się pełną świadomość, że zaraz się zniknie, ma fatalne konsekwencje. Bo wtedy trzeba tęsknić. Tzn., nie trzeba, ale zasadniczo wypada. Trzeba mówić i słuchać kłamstw ‘jak tylko przyjadę, odezwę się, skoczymy na kawę’, ‘oczywiście, że będę wracać’, ‘jasne, będziemy Cię non stop odwiedzać’. A wychodzi jak zawsze. Samotnie.

''Cause things look beautiful when they're away from you
Things look beautiful when they're so new
And thinks look beautiful when they're away from you
They seem to stay away from you'
So new

KASIcka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz